✅ Další zajímavé informace o letošním EURU 2020
Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
(Po-Pá, 8-16 hod.)
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Nakupte ještě za 2 500 Kč a máte dopravu ZDARMA
Novinky
06.04.2022
☑ Novinky v našem e-shopu | Duben 2022 | Eshop-fmko.cz ✌
Pěkný dubnový den Vážení zákazníci,    na úvod nám dovolte popřát Vám pěkný den. Opět po nějaké době Vám přinášíme pár novinek, co se u nás za únor a... číst celé
04.02.2022
Novinky v našem eshopu za Leden 2022 a nejbližší plány..
Pěkný pátek Vážení zákazníci,   V průběhu celého ledna jsme se zaměřily hlavně na doplnění sekce kopaček a to na všechny různé povrchy. V současné do... číst celé
12.12.2021
Novinky PROSINEC 2021
Pěkný adventní čas Vážení zákazníci,    připravily jsme pro Vás jednu novinku, která Vám opět zjednoduší Vaše nakupování u nás. Je to novinka, kterou... číst celé
Zobrazit všechny novinky
Blog
FC Barcelona se v sezoně 2023-24 přestěhuje na Olympijský stadion, klub potvrdil rekonstrukci Camp Nou
30.04.2022
FC Barcelona se v sezoně 2023-24 přestěhuje na Olympijský stadion, klub potvrdil rekonstrukci Camp Nou
Španělští giganti začnou příští léto modernizovat své domácí hřiště poté, co jim bylo schváleno stavební povolení. číst celé
Bude Ten Hag novým manažerem Manchesteru United? | Eshop-fmko.cz Bude Ten Hag novým manažerem Manchesteru United? | Eshop-fmko.cz
Současný manažer Ajaxu Amsterdam je nyní aktuálně největším favoritem na post nového manažera na Old Trafford. číst celé
Představujeme Vám oficiální míč pro MS 2022 v kopané | Al Rihla
03.04.2022
Představujeme Vám oficiální míč pro MS 2022 v kopané | Al Rihla
Tento týden byly vylosovány základní skupiny pro letošní Mistrovství světa ve fotbale 2022 v Kataru. Ty již tedy známe a nyní nově již také víme s čím... číst celé
Zobrazit všechny články
Nepropásněte novinky, akce a slevy!

Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.

Platby

Platební brána ComGate

  1. Úvod
  2. F-mko bloguje
  3. Euro 2020
  4. Euro 2020 - fotbalový turnaj, kde "velcí hráči pocházejí z Číny a USA

Euro 2020 - fotbalový turnaj, kde "velcí hráči pocházejí z Číny a USA

Euro 2020 - fotbalový turnaj, kde "velcí hráči pocházejí z Číny a USA 

Zatímco fanoušci po celé Evropě a určitě i světě budou upírat svůj zrak na snahu hráčů na hřišti v hodnotách několika miliard liber, bude se odehrávat další hra i o velké peníze.Euro je totiž také jednou z největších sportovních akcí na světě a bonusem pro firemní sponzory a partnery.

Na oplátku za to, že jsou vidět po nyní po celé Evropě a světě, sponzoři Eura platí obrovské částky. Kolik je těžké říci, protože poplatky jsou komerčně citlivá data. Ale v jednom případě - v případě Alipay, která je součástí giganta (Alibaby) - se předpokládá, že čínská společnost zaplatila za osmiletý kontrakt 176 000 000 GBP. 

UEFA tyto kontrakty uzavřela a prodala třemi způsoby: oficiálním sponzorům fotbalových týmů, oficiálním sponzořům Eura 2020 a oficiálním držitelům licencím na Euro 2020.

Vedle partnerů UEFA, jako jsou například FedEx a Konami, každý z národních týmů přináší svůj vlastní seznam sponzorů, což umožňuje přeplněný výběr značek soutěžících o pozornost. Například v Anglii existuje pětiletá smlouva s BT na 50 milionů GBP, zatímco Němci na turnaj přivedou Lufthansu, Carlsberg bude podporovat jeho spojení s Dánskem a jihokorejský Hyundai bude zastupovat Českou Republiku. 

Seznam samozřejmě pokračuje a pokračuje. Abychom zachytili komplexní síť sponzorů na Euro 2020, vytvořili jsme síťovou grafiku některých z nejvýznamnějších a nejvýznamnějších obchodů, které se v příštích týdnech objeví. Z určitých důvodů nemůžeme zahrnout každého sponzora, ale rozsah na obrázku je odpovídající.

Sponzoři EURO 2020 a jejich rozsah

Ihned je jasné, že ačkoli je evropský šampionát UEFA kontinentálním turnajem, jeho komerční dosah je skutečně globální.Značný počet sponzorů nejsou z Evropy, nebo mají pobočky, které fungují daleko za hranicemi Evropy. 

Sponzorské portfolio nám zároveň ukazuje, že fotbal je srdcem zábavy, životního stylu a digitálních ekonomik.Dny sponzorství motorového oleje a kancelářských kopírek jsou už dávno pryč.Místo toho vidíme obrovské zastoupení značek výrobců nápojů, cukrářských výrobků a leteckých společností.

Kromě toho se zdá, že sponzorování týmů jde ruku v ruce s propagací národní identity a národního průmyslu.Například „Německo“ je silně zastoupeno některými z nejdůležitějších korporací v zemi, včetně Adidasu a Volkswagenu.  

Vliv Gazpromu mezitím odráží rostoucí využívání sponzoringu ze strany národů jako geopolitického nástroje.Ruská plynárenská společnost vlastněná státem nedávno skutečně ovlivnila své vztahy s UEFOU a dalšími. 

Vlastní gól Evropy?

Stejně tak je „Čína“ nyní hlavní průmyslovou a politickou velmocí a je domovem pěti největších sponzorů turnaje UEFA EURO 2020 (Alipay, Antchain, Hisense, TikTok a Vivo). 

Americký korporát i nadále přetrvává, představuje společnosti jako Coca Cola a IMG. USA byly vždy domovem sponzoringu současného sportu a podniky této země, z toho nadále odvozují významnou komerční hodnotu. 

Ve skutečnosti se zdá, že smolaři v této velké soutěži o velké peníze jsou sami Evropané. Pro pořádání akcí v zemích, jako je Anglie, Itálie, Španělsko a Rumunsko, UEFA získává jen velmi málo svých sponzorů z evropského kontinentu. Místo toho je jasné, že sponzoři z Číny a USA mají finanční i taktickou sílu, aby turnaj úspěšně ovládly. 

To odráží širší globální trendy, které naznačují klesající přítomnost evropského průmyslu.Evropské společnosti představují klesající procento celosvětové produkce.Tržní kapitalizace evropských firem výrazně zaostává za americkými korporacemi a čínské firmy ji rychle zachycují.Světová technologická místa se nacházejí na místech, jako je Shenzhen a Silicon Valley, nikoli v Evropě. 

Ať už některé z fotbalových týmů z Dánska, Anglie, Itálie nebo Španělska v červenci zvednenad hlavu trofej, není pochyb o tom, že turnaj UEFA bude pro Evropu triumfem.

Síly globalizace, digitalizace a politicko-ekonomických změn, které se odrážejí v portfoliu sponzorů eura, však budou hrát roli i dlouho po závěrečném hvizdu. A evropský průmysl by mohl zaplatit pokutu rychlým odchodem z globální průmyslové konkurence.

Pěkný den Vám přeje https://www.f-mko.cz/  a https://www.eshop-fmko.cz/

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Nepropásněte novinky, akce a slevy!
Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.
©2021 Eshop-fmko.cz
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz