✅ Další zajímavé informace o letošním EURU 2020
Novinky
28.05.2023
☑ Novinky v našem e-shopu | Květen 2023 | Eshop-fmko.cz
Dobrý den Vážení,    Máme za sebou další měsíce v roce 2023. Končí nám ligové soutěže, a pomaličku přichází léto, dovolené.... My samozřejmě pracujem... číst celé
01.03.2023
☑ Novinky v našem e-shopu | Březen 2023 | Eshop-fmko.cz
Dobrý den Vážení,    Máme za sebou první 2 měsíce v novém roce 2023, doba je pro všechny těžká.... stále probíhající válka, energetická krize, neustá... číst celé
22.11.2022
☑ Novinky v našem e-shopu | Listopad 2022 | Eshop-fmko.cz
Dobrý den Vážení,    Máme zhruba měsíc do vánoc a ještě k tomu nám probíhá Mistrovství světa ve fotbale 2022, nicméně my nezahálíme poslední 2 měsíce... číst celé
Zobrazit všechny novinky
Blog
PUMA vydává druhou kolekci kopaček s Christianem Pulisicem PUMA vydává druhou kolekci kopaček s Christianem Pulisicem
Útočník Chelsea Christian Pulisic získal svou druhou hvězdnou kolekci od PUMY. číst celé
Santiago Bernabeu je pro fotbalové fanoušky nejoblíbenějším stadionem
08.05.2023
Santiago Bernabeu je pro fotbalové fanoušky nejoblíbenějším stadionem
Manchester City navštíví tento týden Real Madrid v semifinále Ligy mistrů na Santiago Bernabeu, které bylo zvoleno ideálním místem pro venkovní zápasy... číst celé
PUMA pomocí Pulišice, Neymara představuje balíček kopaček Pursuit Pack PUMA pomocí Pulišice, Neymara představuje balíček kopaček Pursuit Pack
Puma Pursuit Pack je určen pro závěrečnou část sezóny. Určeno pro hráče, kteří chtějí rozhodnout o prvním a druhém místě, o slávě a porážce. číst celé
Zobrazit všechny články
Nepropásněte novinky, akce a slevy!

Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.

Platby

Platební brána ComGate

  1. Úvod
  2. F-mko bloguje
  3. Euro 2020
  4. Euro 2020 - fotbalový turnaj, kde "velcí hráči pocházejí z Číny a USA

Euro 2020 - fotbalový turnaj, kde "velcí hráči pocházejí z Číny a USA

Euro 2020 - fotbalový turnaj, kde "velcí hráči pocházejí z Číny a USA 

Zatímco fanoušci po celé Evropě a určitě i světě budou upírat svůj zrak na snahu hráčů na hřišti v hodnotách několika miliard liber, bude se odehrávat další hra i o velké peníze.Euro je totiž také jednou z největších sportovních akcí na světě a bonusem pro firemní sponzory a partnery.

Na oplátku za to, že jsou vidět po nyní po celé Evropě a světě, sponzoři Eura platí obrovské částky. Kolik je těžké říci, protože poplatky jsou komerčně citlivá data. Ale v jednom případě - v případě Alipay, která je součástí giganta (Alibaby) - se předpokládá, že čínská společnost zaplatila za osmiletý kontrakt 176 000 000 GBP. 

UEFA tyto kontrakty uzavřela a prodala třemi způsoby: oficiálním sponzorům fotbalových týmů, oficiálním sponzořům Eura 2020 a oficiálním držitelům licencím na Euro 2020.

Vedle partnerů UEFA, jako jsou například FedEx a Konami, každý z národních týmů přináší svůj vlastní seznam sponzorů, což umožňuje přeplněný výběr značek soutěžících o pozornost. Například v Anglii existuje pětiletá smlouva s BT na 50 milionů GBP, zatímco Němci na turnaj přivedou Lufthansu, Carlsberg bude podporovat jeho spojení s Dánskem a jihokorejský Hyundai bude zastupovat Českou Republiku. 

Seznam samozřejmě pokračuje a pokračuje. Abychom zachytili komplexní síť sponzorů na Euro 2020, vytvořili jsme síťovou grafiku některých z nejvýznamnějších a nejvýznamnějších obchodů, které se v příštích týdnech objeví. Z určitých důvodů nemůžeme zahrnout každého sponzora, ale rozsah na obrázku je odpovídající.

Sponzoři EURO 2020 a jejich rozsah

Ihned je jasné, že ačkoli je evropský šampionát UEFA kontinentálním turnajem, jeho komerční dosah je skutečně globální.Značný počet sponzorů nejsou z Evropy, nebo mají pobočky, které fungují daleko za hranicemi Evropy. 

Sponzorské portfolio nám zároveň ukazuje, že fotbal je srdcem zábavy, životního stylu a digitálních ekonomik.Dny sponzorství motorového oleje a kancelářských kopírek jsou už dávno pryč.Místo toho vidíme obrovské zastoupení značek výrobců nápojů, cukrářských výrobků a leteckých společností.

Kromě toho se zdá, že sponzorování týmů jde ruku v ruce s propagací národní identity a národního průmyslu.Například „Německo“ je silně zastoupeno některými z nejdůležitějších korporací v zemi, včetně Adidasu a Volkswagenu.  

Vliv Gazpromu mezitím odráží rostoucí využívání sponzoringu ze strany národů jako geopolitického nástroje.Ruská plynárenská společnost vlastněná státem nedávno skutečně ovlivnila své vztahy s UEFOU a dalšími. 

Vlastní gól Evropy?

Stejně tak je „Čína“ nyní hlavní průmyslovou a politickou velmocí a je domovem pěti největších sponzorů turnaje UEFA EURO 2020 (Alipay, Antchain, Hisense, TikTok a Vivo). 

Americký korporát i nadále přetrvává, představuje společnosti jako Coca Cola a IMG. USA byly vždy domovem sponzoringu současného sportu a podniky této země, z toho nadále odvozují významnou komerční hodnotu. 

Ve skutečnosti se zdá, že smolaři v této velké soutěži o velké peníze jsou sami Evropané. Pro pořádání akcí v zemích, jako je Anglie, Itálie, Španělsko a Rumunsko, UEFA získává jen velmi málo svých sponzorů z evropského kontinentu. Místo toho je jasné, že sponzoři z Číny a USA mají finanční i taktickou sílu, aby turnaj úspěšně ovládly. 

To odráží širší globální trendy, které naznačují klesající přítomnost evropského průmyslu.Evropské společnosti představují klesající procento celosvětové produkce.Tržní kapitalizace evropských firem výrazně zaostává za americkými korporacemi a čínské firmy ji rychle zachycují.Světová technologická místa se nacházejí na místech, jako je Shenzhen a Silicon Valley, nikoli v Evropě. 

Ať už některé z fotbalových týmů z Dánska, Anglie, Itálie nebo Španělska v červenci zvednenad hlavu trofej, není pochyb o tom, že turnaj UEFA bude pro Evropu triumfem.

Síly globalizace, digitalizace a politicko-ekonomických změn, které se odrážejí v portfoliu sponzorů eura, však budou hrát roli i dlouho po závěrečném hvizdu. A evropský průmysl by mohl zaplatit pokutu rychlým odchodem z globální průmyslové konkurence.

Pěkný den Vám přeje https://www.f-mko.cz/  a https://www.eshop-fmko.cz/

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Nepropásněte novinky, akce a slevy!
Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.
©2021 Eshop-fmko.cz
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz