- Štítky blogu
- kopačky
- Adidas
- F-mko.cz
- kopačky Puma
- kopačky Nike
- kopačky Adidas
- čeština
- football manager čeština
- #eshop-fmko.cz
- Premier League
- fotbalové kopačky
- Kopačky
- UEFA EURO 2020
- pánské kopačky
- Eshop-fmko.cz
- čeština FM22
- kopačky Nike Mercurial
- Eshop-fmko
- MS ve fotbale 2022
- Neymar JR
- Nike
- F-mko
- Puma
- rukavice
- Nike Mercurial
- Al Rihla
- MS2022
- football manager 2022
- čeština Football Manager 2022
- FM2021CZ
- Neymar
- Benzema
- čeština ke stažení Football Manager 2022
- kopačky na fotbal
- turfy
- kopačky Mercurial
- brankářské rukavice
- fotbalové rukavice
- brankářské fotbalové rukavice
- kolíky
- lisovky
- nejlepší fotbalové kopačky
- nejlepší kopačky
- MS ve fotbale 2022 Katar
- Real Madrid
- Adidas Predator
- čeština ke stažení Football Manager 2023
- dětské kopačky
- Football Manager 2023



Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.
- Úvod
- F-mko bloguje
- Euro 2020
- Euro 2020 - fotbalový turnaj, kde "velcí hráči pocházejí z Číny a USA
Euro 2020 - fotbalový turnaj, kde "velcí hráči pocházejí z Číny a USA
Euro 2020 - fotbalový turnaj, kde "velcí hráči pocházejí z Číny a USA
Zatímco fanoušci po celé Evropě a určitě i světě budou upírat svůj zrak na snahu hráčů na hřišti v hodnotách několika miliard liber, bude se odehrávat další hra i o velké peníze.Euro je totiž také jednou z největších sportovních akcí na světě a bonusem pro firemní sponzory a partnery.
Na oplátku za to, že jsou vidět po nyní po celé Evropě a světě, sponzoři Eura platí obrovské částky. Kolik je těžké říci, protože poplatky jsou komerčně citlivá data. Ale v jednom případě - v případě Alipay, která je součástí giganta (Alibaby) - se předpokládá, že čínská společnost zaplatila za osmiletý kontrakt 176 000 000 GBP.
UEFA tyto kontrakty uzavřela a prodala třemi způsoby: oficiálním sponzorům fotbalových týmů, oficiálním sponzořům Eura 2020 a oficiálním držitelům licencím na Euro 2020.
Vedle partnerů UEFA, jako jsou například FedEx a Konami, každý z národních týmů přináší svůj vlastní seznam sponzorů, což umožňuje přeplněný výběr značek soutěžících o pozornost. Například v Anglii existuje pětiletá smlouva s BT na 50 milionů GBP, zatímco Němci na turnaj přivedou Lufthansu, Carlsberg bude podporovat jeho spojení s Dánskem a jihokorejský Hyundai bude zastupovat Českou Republiku.
Seznam samozřejmě pokračuje a pokračuje. Abychom zachytili komplexní síť sponzorů na Euro 2020, vytvořili jsme síťovou grafiku některých z nejvýznamnějších a nejvýznamnějších obchodů, které se v příštích týdnech objeví. Z určitých důvodů nemůžeme zahrnout každého sponzora, ale rozsah na obrázku je odpovídající.
Ihned je jasné, že ačkoli je evropský šampionát UEFA kontinentálním turnajem, jeho komerční dosah je skutečně globální.Značný počet sponzorů nejsou z Evropy, nebo mají pobočky, které fungují daleko za hranicemi Evropy.
Sponzorské portfolio nám zároveň ukazuje, že fotbal je srdcem zábavy, životního stylu a digitálních ekonomik.Dny sponzorství motorového oleje a kancelářských kopírek jsou už dávno pryč.Místo toho vidíme obrovské zastoupení značek výrobců nápojů, cukrářských výrobků a leteckých společností.
Kromě toho se zdá, že sponzorování týmů jde ruku v ruce s propagací národní identity a národního průmyslu.Například „Německo“ je silně zastoupeno některými z nejdůležitějších korporací v zemi, včetně Adidasu a Volkswagenu.
Vliv Gazpromu mezitím odráží rostoucí využívání sponzoringu ze strany národů jako geopolitického nástroje.Ruská plynárenská společnost vlastněná státem nedávno skutečně ovlivnila své vztahy s UEFOU a dalšími.
Vlastní gól Evropy?
Stejně tak je „Čína“ nyní hlavní průmyslovou a politickou velmocí a je domovem pěti největších sponzorů turnaje UEFA EURO 2020 (Alipay, Antchain, Hisense, TikTok a Vivo).
Americký korporát i nadále přetrvává, představuje společnosti jako Coca Cola a IMG. USA byly vždy domovem sponzoringu současného sportu a podniky této země, z toho nadále odvozují významnou komerční hodnotu.
Ve skutečnosti se zdá, že smolaři v této velké soutěži o velké peníze jsou sami Evropané. Pro pořádání akcí v zemích, jako je Anglie, Itálie, Španělsko a Rumunsko, UEFA získává jen velmi málo svých sponzorů z evropského kontinentu. Místo toho je jasné, že sponzoři z Číny a USA mají finanční i taktickou sílu, aby turnaj úspěšně ovládly.
To odráží širší globální trendy, které naznačují klesající přítomnost evropského průmyslu.Evropské společnosti představují klesající procento celosvětové produkce.Tržní kapitalizace evropských firem výrazně zaostává za americkými korporacemi a čínské firmy ji rychle zachycují.Světová technologická místa se nacházejí na místech, jako je Shenzhen a Silicon Valley, nikoli v Evropě.
Ať už některé z fotbalových týmů z Dánska, Anglie, Itálie nebo Španělska v červenci zvednenad hlavu trofej, není pochyb o tom, že turnaj UEFA bude pro Evropu triumfem.
Síly globalizace, digitalizace a politicko-ekonomických změn, které se odrážejí v portfoliu sponzorů eura, však budou hrát roli i dlouho po závěrečném hvizdu. A evropský průmysl by mohl zaplatit pokutu rychlým odchodem z globální průmyslové konkurence.
Pěkný den Vám přeje https://www.f-mko.cz/ a https://www.eshop-fmko.cz/